Preskočiť na hlavný obsah
Školské vyučovanie sa začne v riadnom termíne.

V školskom roku 2022/2023 sa zrušuje externé testovanie žiakov 5. ročníka základných škôl („Testovanie 5“)

Rozhodnutie ministra z 1. februára 2023

 

Minister školstva, vedy, výskumu a športu podľa § 150 ods. 8 písm. e) zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov rozhoduje takto:

V školskom roku 2022/2023 sa zrušuje externé testovanie žiakov 5. ročníka základných škôl (ďalej len „Testovanie 5“).

Odôvodnenie:

Uznesením vlády SR č. 111/2020 z 11. marca 2020 bola vyhlásená mimoriadna situácia „z dôvodu ochorenia COVID-19 spôsobeným koróna vírusom SARS-CoV-2 na území Slovenskej republiky“.

V súvislosti s opatreniami, ktorých účelom bolo obmedzenie šírenia ochorenia COVID-19, došlo k výraznému zásahu do školského vyučovania v školách.

Opatrenia na zamedzenie šírenia ochorenia COVID-19 viedli predovšetkým k prechodu na dištančné vzdelávanie, čo mohlo v niektorých prípadoch viesť k rozdielnej kvalite poskytovaného vzdelávania, v závislosti od možností jednotlivých škôl. Dištančné vzdelávanie malo zároveň negatívny vplyv aj na psychiku žiakov.

Zároveň v súvislosti s postupným zavádzaním opatrení, ktoré boli naviazané na pandemickú situáciu v jednotlivých okresoch, dochádzalo k vzniku rozdielov medzi regiónmi.

Cieľom Testovania 5 je získať objektívne informácie o výkone žiakov pri vstupe na 2. stupeň ZŠ, overiť úroveň ich vedomostí a zručností, schopnosti aplikovať poznatky v praktických úlohách a schopnosti logicky myslieť a poskytnúť školám, decíznej sfére, širokej odbornej verejnosti spätnú väzbu a komplexnejší obraz o vedomostiach a zručnostiach žiakov z testovaných predmetov, ktorá napomôže pri skvalitňovaní vyučovania.

Za uvedených okolností nie je možné plnohodnotne naplniť vyššie uvedené ciele Testovania 5, čo znamená, že jeho realizácia by nepriniesla žiadaný efekt. Z tohto dôvodu sa Testovanie 5 v školskom roku 2022/2023 ruší.

Rozhodnunie 1.2.2023 (pdf, 143.8 kB)